dinsdag 12 oktober 2010

Ander samplerproject...

Tja, waar had ik nou die Civil War stoffen voor nodig, die ik nu voor de NI gebruik? In de eerste helft van 2009 sprak ik met een vriendin af om samen een log cabin quilt met de naaimachine te maken met Civil War stoffen. Die van haar zou bruin/groen worden en die van mij bruin/rood/roze/crème worden. Alleen die van mij is nog niet af, is in afwachting van het quilten. Het is een klein beetje een UFO geworden.

Ik was begin dit jaar weer bij haar en toen spraken we af om samen te starten met de Dear Jane. We hebben allebei een aantal jaren geleden het boek gekocht om ooit eens aan die quilt te beginnen. Dus ieder een meter achtergrondstof, de Civil War stoffen opzoeken en bijkopen en aan de slag. Vervolgens vroeg ik een andere vriendin van mij (Margo uit Frankrijk) om ook mee te doen. Dan kunnen we de blokjes aan elkaar laten zien als we elkaar weer ontmoeten in Nederland of in Frankrijk.

En toen... ja toen haakte ze een beetje af. Ze had het toch te druk met haar andere projecten. Maar ik heb alle vertrouwen dat ze ooit nog met die Dear Jane gaat beginnen. Ze is er creatief genoeg voor. En is het bij mij ook een beetje stil gaan liggen. Mijn achtergrondstof was niet meer te koop bij de quiltwinkel. En een andere stof wilde ik niet nemen. Margo ging ondertussen in Frankrijk als een speer. Ze heeft besloten om ieder blokje direct te quilten. Ze doet dus de quilt-as-you-go methode. Al snel had ze de eerste rij helemaal af.

Vervolgens werd het zomer. Mijn Dear Jane lag nog steeds stil. Gelukkig wist ik, via via, genoeg de achtergrondstof te bemachtigen. Dus waarom ben ik dan nog steeds niet verder gegaan met mijn Dear Jane? Ja, ik had genoeg smoesjes paraat. Ok, ik heb nu vier blokjes af:

Dear Jane - Blok A1
Dear Jane - Blok A2

Dear Jane - Blok A3
Dear Jane - Blok G8

En ja Margo, ik ga nu echt weer actief verder met de Dear Jane.

Groetjes,
Nanda

3 opmerkingen:

  1. Goed hoor van je dat jij er gewoon mee door gaat! Je blokken zien er mooi uit! Ik ben misschien er even niet mee bezig, maar het komt heus wel een keer hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep
    mag ik vragen hoeveel,achtergrondstof je in totaal nodig hebt,
    heb net he boek en moet de stof nog aankopen?

    bedankt

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mieke,
      In het boek staat hoeveel stof je nodig hebt, maar daar kom je niet echt verder mee. Het is afhankelijk hoe je je blokjes aan elkaar wilt gaan naaien. Op de Dear Jane site staat aangegeven per methode hoeveel meter achtergrondstof je nodig hebt.
      Groetjes,
      Nanda

      Verwijderen