zondag 10 oktober 2010

De eerste vier NI blokken

Vandaag twee blogjes posten? Ja ik had wat in te halen. En belofte maakt schuld. Dus:

zo, ze zijn af... ok, ze zitten in elkaar. De blokken zijn nog niet netjes recht. Dat moet ik nog doen. Maar de eerste vier zijn af.
NI - Blok 1
Mijn kleurenschema ligt tussen wit/crème tot donkerrood. Ik wil proberen om zoveel mogelijk Civil War stoffen te gebruiken. Ik heb nog redelijk veel verschillende lapjes over van wat andere projecten. Dus met deze quilt kan ik mooi mijn restjes opmaken. Nu zijn jullie vast benieuwd voor welke andere projecten ik Civil War stoffen heb gebruikt. Dat verklap ik nog wel een keertje...

NI - Blok 2
Blokje nummer 3 was mijn laatste blokje op overtrekpapier. Ik ben blij dat ik die niet meer gebruik. Echt niet fijn werken. Mocht je van plan zijn om ook iets via paperpiecing te gaan maken, gebruik dan geen overtrekpapier.

NI - Blok 3
Blok nummer 4 is met behulp van patroonpapier in elkaar gezet. Dat ging al een stuk beter, maar nog steeds niet echt fijn. Ik ga de volgende vier blokken nog wel verder op het patroonpapier. Misschien dat het toch nog meevalt.

NI - Blok 4
Nadat de blokken in elkaar waren genaaid, heb ik het papier weggescheurd. Dat is dan wel het voordeel van patroonpapier of overtrekpapier. Het scheurt gemakkelijk. Nu moet ik alleen nog de randen van de blokken aftekenen. En nadenken over de vraag of ik eerst alle blokken ga maken of dat ik ze voor een deel al aan elkaar ga zetten.

O ja, en voor haar heb ik een tip: 'Gewoon beginnen!'

Groetjes,
Nanda

1 opmerking:

  1. Hele mooie blokjes Nanda! Werk je met de hand of op de machine, of misschien een combinatie van de twee?

    BeantwoordenVerwijderen